Monopoly, ciastolina play-doh, My little pony to tylko kilka marek pod jakimi swoje produkty sprzedaje spółka Hasbro, która będzie przedmiotem analizy w dzisiejszym wpisie.
Działalność spółki dzieli się na następujące segmenty:
1. Franchise brands – flagowy segment spółki, mający największy udział w przychodach ogółem. Są to marki posiadane na własność przez spółkę, takie jak: Monopoly lub Transformers.
2. Partner brands – w tym segmencie spółka odpowiada za rozwój produktów partnerów, np. The Avengers firmy Marvel.
3. Hasbro Gaming – segment gier planszowych takich jak np. Scrabble.
4. Emerging Brands – są to marki na razie mniej znane, ale docelowo mają znaleźć się w segmencie Franchise brands.
Spółka charakteryzuje się wysoką zyskownością – marża zysku brutto ze sprzedaży oscylowała w ostatnich latach w okolicach 60%:
Pewne obawy może budzić wskaźnik ogólnego zadłużenia. W ostatnich czterech latach znajdował się on w przedziale 0,63-0,67. Na koniec 2017 roku prawie 50% zobowiązań ogółem stanowił długoterminowy dług.
Wskaźnik current ratio jest jednak na bezpiecznym poziomie i nie przekraczał w ostatnich czterech latach wartości 0,50.
Bardzo dobrze wygląda również rachunek cash-flow. Od kilku lat spółka notuje ciągły przyrost operacyjnego cash-flow przy niskim udziale amortyzacji, zwiększając równocześnie poziom gotówki.
Wskaźniki finansowe, przywiązanie konsumenta do znanych brandów znajdujących się w portfolio spółki, jak i profil działalności emitenta może być powodem aby inwestor w wartość potencjalnie widział w tym podmiocie przykład biznesu posiadającego trwałą przewagę konkurencyjną.
Wszelkie dane pochodzą z raportów okresowych Hasbro INC. dostępnych na stronie: http://investor.hasbro.com/
Informacje przedstawione na tej stronie internetowej są prywatnymi opiniami autora, mają walor edukacyjny i nie stanowią rekomendacji inwestycyjnych.
Fajnie się czegoś dowiedzieć. Podoba mi się ten wpis
PolubieniePolubienie
Bardzo ciekawe zestawienia, właśnie tego szukałem przed rozmową w biurze maklerskim. Dzięki!
PolubieniePolubienie